Mitt Bildgalleri

27 december 2010

Nu är glada julen slut ...


Men fortfarande lyses mörkret upp av lite julgransbelysning här och där.. jag gillar det

Vi har haft en bra julhelg, med god mat, lite klappar och härligt umgänge med alla barnen och i två av fallen även deras käresta. Skulle ha arbetat juldagen men hade tagit en semesterdag, men annandag jul arbetade jag hela långa dagen, det var stillsamt på jobbet vilket var skönt.

Idag har jag pysslat med tvättstugan, yippi, samt arbetat på uppgift nr 3 av 4 på högskolekursen. Jag ligger efter där, men nu börjar jag skönja slutet. Två bilder till som ska tas och sen dokumenteras och analyseras efter bästa förmåga och sen är jag färdig. Det ska bli skönt att få avsluta kursen nu, sommaruppehållet blev mycket längre än jag hade tänkt mig. Men jag har känt mig hankig och trött en längre tid och inte orkat ta tag i saker och ting.

Som en liten extra bonus har jag dragits med ont i halsen över 3 veckor nu och i morgon ska jag beställa tid för undersökning. Har dragit lite på det då jag liksom gått och väntat på feber och mer sjukdomskänsla men det har liksom inte kommit. Det är inte vanligt halsont med rött svalg och svalg-ont. Visst det gör ont när jag sväljer men mycket längre ned, ungefär i höjd med mitten på struphuvudet, fast det onda sitter vid sidan av struphuvudet, det är en ond fläck som småvärker mest hela tiden. Jag ska ju operera örat den 13 januari och jag vill bara bra till dess.


Inga kommentarer: