Mitt Bildgalleri

12 februari 2011

Däckad

I torsdagskväll när jag gick hem från jobbet hade jag frossa och tempen visade sen på 38.7 när jag kom hem. Hela dagen igår låg jag fullständigt däckad, en fruktansvärd huvudvärk som jag inte fick bukt med på något sätt, feber och hosta, så jag kom inte ur sängen över huvudtaget på hela dagen.

Men idag känns det mycket bättre, har nyss fått i mig frukost, huvudvärken är borta och jag har bara en aning feber och snuva.

Försöker känna efter status på ögonen men har inte kommit så långt än, så här vid skärmen på min bärbara så funkar det bra men jag har visst skuggseende fortfarande, läsa tidningen går också bra men med samma effekt av skugga. Mr B har samma "symtom" och när han var på sitt återbesök igår sa dom att det kan ta flera veckor till innan synen stabiliserat sig. Man väntar ju minst 6 månader efter op innan man gör eventuella korrigeringar av kvarvarande synfel just för att det tar lång tid innan ögat och hjärnan helt har anpassat sig till nya linsen.

Men man hankar sig ju fram, det går att läsa men det blir lite jobbigt eftersom det är lite blurrigt.

Nu ska jag njuta av en kopp förmiddagskaffe.



Inga kommentarer: