Mitt Bildgalleri

25 mars 2011

krash bang boom..

ahhh nedrans otur men samtidigt världens tur.. Vår resa till landet slutade efter 40 cm... en jäkla smäll som inte inbjöd till vidare försök att köra, efter snabb inspektion kunde vi konstatera att framvagnsfjädern på höger sida gått av och nu ligger mot hjulet. Detta innebär att vi måste bogsera bilen till service då hjulet inte kan snurra längre.

Ja visst var det otur men tänk om vi hunnit lite längre, totalstopp mitt på gatan är ju inte något drömscenario precis så jag är så himla glad att det gick som det gick.

Så vi travade iväg till affären och köpte lite gott till kvällsmat och nu sitter vi här och smuttar på ett glas rött samtidigt som vi planerar ett eventuellt biobesök i morgon... vad tror ni om "The kings speach" ?

Annars har jag inte gjort något speciell, köpt några mirakelmedel till naglarna, ett som heter "Diamond strength" som ska göra naglar så fantastiskt starka... och sen ett under och överlack som ska göra att nagellacket sitter som berget och inte börjar flaga efter 1 timme...Båda produkterna av märket "Sally Hansen" tyvärr hade inte affären hennes färgade lack som ska vara outstanding vad gäller att inte flaga och bli fult direkt, men jag får hoppas att en bra grund och ett bra överlack gör susen i alla fall, för som det är nu så hinner lacket knappt inte ens torka innan det börjar flaga i topparna... å då blir man sittande i ångorna av nagellacksremover var och varannan dag vilket är mindre roligt.

Kanske badhuset i morgon...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Osis med bilen, men vad kunde hänt om ni kört på landsvägen med lite fart? Som tröst kanske detta kan vara något vid nästa besök i Järnboås?

http://www.rosengardenibergslagen.se/

/Ulf

Turid sa...

jag vet vad som händer när detta inträffar på landsvägen med lite fart.. ,det smäller till som f och sen efter några hundrtal meter så exploderar hjulet som i ruggig fart slits till inget finns kvar...

detta hände mig för massor av år sen, men utan däckexplosionen för jag stannade bilen precis innan däcket tog slut..

tror nästan jag kände ingen ljudet idag!

Bäst att se till att få bilen lagad då så vi kan komma upp till järnboås även i år

kram
turid

Anonym sa...

Tja ni får gärna ta en tur till Götene oxå innan sommarsäsongen drar igång för fullt.
Välkomna!

Turid sa...

min bästa vän... ska verkligen försöka innan sommaren, värsta är att helgerna alltid verkar så fulla av annat som Måste göras och inte blev det mindre när Mr B:s altanprojekt fick fäste... men är det helt kört att komma på semestern? (vi har v 27-31 i iår)... kram kram turid