Mitt Bildgalleri

4 december 2010

På glid

Mr B och jag åkte ut idag för att ta oss en svängom på våra nya skidor. Termometern stod på -7 grader.

... Hur det gick? Nja det blev väl ingen stilstudie i klassisk skidåkning precis, bitvis kändes det mest som en "still-studie", lite bakhalka som ackompanjerades av dåligt glid framåt. Men det gick faktiskt bättre och bättre ju mer vi åkte, kan det vara så att man även i den här disciplinen gynnas av träning på tekniken? Det var mycket folk ute och åkte skidor. Vi hade i alla fall en härlig tur, jag var klippt slut när jag hade kört varvet runt. Kan inte bara skylla på usel kondis, har ju mått lite sisådär senaste tiden.

När vi kom hem kokade vi oss varm te som inmundigades efter en varm skön dusch. Härligt!

I morgon väntar träningsvärk i armar, axlar, skuldror, lår.. nej vänta, jag skriver istället i morgon var jag inte har träningsvärk någonstans.

Inga kommentarer: