Mitt Bildgalleri

2 december 2010

Nattjobb


har jobbat min första natt och nu har jag precis påbörat andra natten. Försöker med tankekraft övertyga mig själv om att jag kommer att börja må bättre och jag ska göra allt för att det ska bli så.
Så igår gick jag ner på stan och köpte mig ett par längdåknings-skidor, bra för kondisen och bra för kroppen, så nu hoppas jag på en lite lagom kall helg(hoppas på under -15 grader i alla fall). Det ska bli spännande, tror det var 30 år sedan jag stod på ett par längdåkningsskidor senast och den gången var ingen höjdare och jag svor då på "aldrig mer" men men .. är lite sugen, det ser härligt ut och jag hoppas att allt mätande av spann, glidzoner, vallor och tejp ska innebära en härlig tur i skidspåren.
Investerade även i en ny skidjacka, underställ, fleecejacka, väst och strumpor, i flera år har jag haft en för stor herrjacka inköpt på Myrorna för flera år sedan och trots att jag inte valde bland dom dyraste sakerna utan bara snäppet ovanför det allra billigaste så kostade allt en rejäl slant, så mina gamla byxor (också från Myrorna) får hänga med ett tag till, kanske det blir någon rea efter jul.

Nu hoppas jag att snö och rimlig kyla består, men skulle snön försvinna så kanske det kan bli väder för långfärdsskridskor!!

Inga kommentarer: