Mitt Bildgalleri

10 februari 2011

Jobbigt

Igår var det jobbigt med synen framför skärmen, finns liksom ingen skärpa än att tona in på utan allt på skärmen är lite blurrigt, vilket efter några timmar gav mig huvudvärk. Men jag vet att nu är det några jobbiga veckor innan hjärnan har ställt om sig till mitt nya seende och kämpar jag på så kan jag ha sådan tur att jag inte behöver några glasögon alls, men det kan också bli så att jag kommer att behöva terminalglasögon, vilket jag inte tycker är någon katastrof i sig.

Men mitt närseende är rent allmänt kasst just nu, jag har inte bra skärpa på nära håll över huvud taget, men jag inbillar mig att det är lite skillnad varje dag. Däremot ser jag jättebra på långt håll och även där går jag från "klarhet till klarhet" på jobbet finns en parkering utanför fönstret och från en dag till en annan kunde jag konstatera att bilarnas reg.plåtar som stod längst bort och som jag inte kunde läsa dagen innan plötsligt var skarpa och tydliga.

Ska jobba kväll och jag hoppas jag slipper huvudvärken idag. I morgon är det precis en vecka efter operation och dags för mitt första återbesök.

Inga kommentarer: