Mitt Bildgalleri

22 februari 2011

Strålande sol

Vilket väder vi har just nu, visserligen kallt i luften men om man hittar en plats i lä så känner man hur solen värmer! Våren är på väg och nästa vecka går vi in i mars månad. Härligt!

Igår jobbade jag kväll, idag har jag ett vanligt dagpass och i morgon går jag på och ska arbeta två nätter. Jag håller nu tummarna att det fina vädret ska bestå även i morgon för då ska jag ut på en riktig långpromenad med kameran som sällskap. Känner mig kryare för varje dag nu, fortfarande lite tät i huvudet med snuva och lockkänsla för öronen men ändå känns det att jag äntligen håller på att friskna till. Sover som en stock på nätterna vilket var länge sedan.

Mina ögon känns ganska bra, fortfarande känner jag av att linserna inte "satt sig" som de ska men det är bara att vänta. På fredag har det gått 3 veckor sedan operationen och nästan hela den tiden har jag varit sjuk, vilket jag inbillar mig har påverkat även läkeprocessen på ögonen. Men enligt Memira är det ingen ko på isen än, det kan ta ytterligare veckor innan linskapseln slutit sig ordentligt runt de nya linserna (vet inte om jag sagt det förut men de nya linserna är tunnare än de naturliga linserna och därför måste linskaplarna tajta in sig). Så när jag rör ögonen på vissa sätt känner jag, och ser, hur linserna liksom darrar till i en rörelse, detta syns även för den som tittar på mig. Lite skum känsla måste jag säga.

Inga kommentarer: