Mitt Bildgalleri

20 mars 2011

Simma lugnt

Veckan som varit har varit en bra vecka, eftersom jag jobbat nätter och även jobbat nu i helgen så har jag haft lediga dagar mitt i veckan då jag har varit i badhuset och simmat ett par gånger, jätteskönt.

Om några timmar går jag av helgpasset och sen är jag ledig igen måndag och tisdag och jag planerar då att hinna med badhuset ett par ggr till, simma ena dagen och lite gym andra dagen.







Bilder från http://www.floralinnea.com/
Utanför fönstret har det varit fantastiskt fint väder både lördag och söndag men då jag jobbar mer än 11 timmar per dag så har jag inte fått njuta av det annat än genom just fönstret. Men nu håller jag tummarna för att det fina vädret består och att det blir riktigt varmt ute så att all snö som ramlade ned i torsdags nu kan försvinna för gott









Bilder från http://www.floralinnea.com/
Mr B kroknade i fredags, feber och hosta och har legat hela helgen, jag dricker c-vitamin och hoppas jag ska klara mig den här gången, känns som jag inte orkar bli sjuk igen.. Mr B har hela huvudet fyllt med byggplaner för sommarhuset, det är bygget av en inglasad altan som upptar hela hans tankeverksamhet numer, och jag är rädd för att detta kommer att ta mycket tid framöver trots att vi ska få snickarhjälp. Men just nu är han lugn o fin och sover mestadels. :)

Själv har jag hela huvudet fullt med att planera rabatter och spaljéer, har beställt några Austin-rosor och jag ser fram emot våren när det är dags att plantera. Sorterna heter The Generous Gardener och Port Sunligt som ska flankeras av en ros som heter Amaretto. Tänk att jag skulle börja tycka att blommor och rabatter är roligt! Vem kunde ana det.

1 kommentar:

Anette sa...

Ja tänk va skötdetär med ett sommarställe dit man kan fly vardagens stress och bara ta det lungt och stressa av och bara njuta av att vara ledig!