Mitt Bildgalleri

6 maj 2011

Irriterad...

Vad har tagit åt Svenska Kyrkan, som helt plötsligt bombarderar oss med reklamblad flera ggr i veckan? Dom är ta mig sjutton värre än till och med Postkodlotteriet.

Svenska Kyrkan har gjort någon deal med Posten så att detta inte ska räknas som reklam för att verkligen sprida sitt "budskap" till ALLA. Om man inte vill ha denna reklam, som jag ändå anser att det är, så kan man ringa till Svenska Kyrkan och be dom skicka hem en klisterlapp man kan sätta på dörren. En klisterlapp för att slippa deras utskick... har ni hört så jäkla dumt?? Dom har fått så mycket klagomål på utskicken så dom har måst tagit fram en "Nej-tack-klisterlapp"!

Detta innebär att om andra företag köper samma tjänst av posten om att deras utskick inte ska klassas som reklam så kommer vi snart behöva tapetsera våra ytterdörrar med små j-la "nej-tack-lappar" då det inte längre räcker med "Ingen reklam tack"

Stackars brevbärare då när det sitter en 15-20 "nej tack-klisterlappar" på våra dörrar som dom måste läsa in innan dom vet vad dom kan lägga i lådan ...

Nej, jag tycker Svenska Kyrkan får börja köra med adresserad reklam istället och se till att adressaterna åtminstone är medlemmar hos dem!! BASTA (Tror bestämt dom har för mycket pengar när dom kan hålla på så här!)

Samma skit med postkodlotteriet... jag vill INTE ha dyngan!!

Så, nu har jag skrivit av mig.. och är nöjd o glad igen, det är fredag och i helgen kommer det att hända massor på landet, utbyggnaden av vår inglasade altan kommer förhoppningsvis ta en ruskig fart redan idag!! Ohhh så spännande det ska bli. Återkommer med lite bilder snart

1 kommentar:

Anonym sa...

Kunde inte säga det bättre själv angående utskick från kyrkan o Postkodlotteriet. Ska bli spännande att se bilder på byggprojektet vad det lider. /Ulf