Mitt Bildgalleri

17 maj 2011

Sliiit o släääp

Bygget på landet tar sakta form, vi har nu lagt golvet, ganska ovanligt får jag för mig att lägga golvet innan väggarna är på plats, men eftersom vi ska ha skjutbara glasdörrar runt om hela så blev det på det sättet. Glasdörrarna levereras på fredag men just nu lever vi i ett litet vakum då vi väntar på snickaren som ska hjälpa oss med några saker som i sin tur väntar på plåtslagaren.

Men det finns att göra, bland annat har vi nu vitlutat golvet och påbörjat såpningen av detsamma, såpan ska skuras in 4 ggr med minst ett dygns torktid emellan, detta för att mätta träet och göra det mindre känlsigt. Men oavsett så är ett såpat golv känlsigare för fläckar med mera de första åren innan såpningen har gett riktigt önskat resultat med ett hårdare golv som står emot olika fläckar. Men vi såpar väl på under hela byggets gång, är väl lika bra att passa på då det är enklare innan möbler kommer på plats.

Vi har världens backe upp till huset, brant och tillräckligt lång för att suga musten ur oss, och upp för denna ska allt byggmaterial släpas. Vi försöker ta det mesta på skottkärran och ibland får jag hjälpa till och som en oxe spänna fast mig med ett rep framför skottkärran och hjälpa till och dra för kung o fosterland.

Känns i kroppen ska jag säga.

2 kommentarer:

Anette sa...

åh vad härligt att ha en sommarstuga att koppla av i så ni orkar med veckans jobb!

Turid sa...

Javisst är det!! ;)
men skämt å sido, slitigt men också himla kul!
kram turid